سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترکیبات کرم پودرها در دوره های مختلف

وقتی که صحبت از آرایش به میان می آید، یکی از اولین محصولاتی که به غیر از ریمل و رژ لب به ذهن ما خطور می کند، کرم پودر است. خرید کرم پودر  یکی از اقلام اصلی آرایشی، هم برای مبتدی ها و هم برای آرایشگران حرفه ای است. اما استفاده از همین ابزار آرایشی بسیار پر طرفدار و به ظاهر ساده چندان هم ساده نیست. آیا تا کنون این سوال برایتان پیش آمده که چطور می توانید از خرید کرم پودر  استفاده کنید که در انتهای کار جلوه ای طبیعی، مات و یا براق روی صورت خود داشته باشید؟ و یا بخواهید که آرایشی نه کاملاً مات و نه کاملاً براق داشته باشید اما ندانید چطور؟ برای یافتن جواب این سوالات و برای آشنایی با انواع مختلف کرم پودر و ترفندهای مختلف استفاده از آن، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

کرم پودر چیست؟

کرم پودر یکی از اقلام آرایشی برای آرایش صورت است. از این محصول در سراسر صورت استفاده می شود تا یک پایه (زیر سازی) یکنواخت برای بقیه آرایش شما ایجاد شود. با نگاهی به اسم این محصول “foundation” (اصطلاحاً فونداسیون) میبینیم که فلسفه استفاده از این محصول ایجاد یک پایه مناسب برای جلوه نهایی آرایش شما است. انتخاب یک کرم پودر مناسب از بین انواع مختلف آن می تواند به پوشش لک های صورت، یکنواخت کردن رنگ پوست، محو کردن نقص های پوستی و ایجاد یک لایه یکنواخت و صاف روی پوست شما کمک کند.

 

 

 

 

کرم پودر از چه چیزی ساخته شده است؟

یونانیان و رومیان باستان از کرم پودرهایی استفاده می کردند که حاوی درصد بالایی از سرب سفید و جیوه بودند، فرمولی که درصد مسمومیت بسیار بالایی را ایجاد می کرد. با این حال چون داشتن پوست های به شدت سفید بسیار محبوب و نشان دهنده کلاس و طبقه اجتماعی بالای افراد بود، استفاده از آن کرم پودرهای سمی تا اوایل قرن 18 همچنان مرسوم بود.

 

ترکیب ساخت انواع کرم پودرهای امروزی از دل تئاتر بیرون آمده است. یک بازیگر آلمانی به نام کارل بائودین، مقداری زینک، خاک سرخ و چربی خوک را با هم مخلوط کرد تا محل اتصال کلاه گیس و پیشانی خود را بپوشاند. بقیه بازیگران به حدی از این ابتکار او خوششان آمد که باعث شد بعدها بائودین ترکیب دست ساز خود را با نام رنگ روغن گریم به طور تجاری به فروش برساند.

 

نیک مورانت که یک شیمیدان متخصص ترکیبات آرایشی است می گوید مهم نیست که کرم پودر به چه صورت تولید شود (مایع، جامد یا اسپری)، همیشه خرید کرم پودر دارای همان ترکیبات اصلی هستند، مرطوب کننده ها، رنگدانه ها و فیلرها. پایه اصلی به طور معمول آب، روغن و یا موم است. تالک، که کمک می کند رنگ به طور یکنواخت پخش شده و کرم پودر به طور روان روی پوست بلغزد، متداول ترین فیلر است. رنگدانه ها معمولا شامل اکسیدهای آهن و دی اکسید تیتانیوم در رنگ های قرمز و زرد و مشکی هستند که کمک می کنند پوست رنگ طبیعی خود را باز یابد.

 

وجود برخی از عناصر در ترکیبات کرم پودر می تواند به رفع برخی مشکلات پوستی کمک کند. خرید کرم پودر هایی که شامل خاک رس کائولین و پودرهای جاذب مانند سیلیکا، آلومینا، نشاسته ذرت و یا تالک هستند، می توانند به کنترل چربی و جلوگیری از براقیت پوست کمک کنند. حضور موادی مانند روغن آووکادو، روغن کنجد، روغن جوجوبا و یا گلیسرید می توانند برای پوست خشک مفید باشند. خرید کرم پودر حاوی سالیسیلیک اسید یا بنزوئیل پروکساید به بهبود لک های پوستی کمک می کنند.

 

 

 

انواع مختلف کرم پودر

 

طیف وسیعی از انواع کرم پودرها وجود دارند که از لحاظ بافت، میزان پوشانندگی و ماندگاری با هم تفاوت دارند. از آنجایی که هر کدام از اینها با هم فرق می کنند، کاملاً ضروری است که تفاوت آن ها را بشناسیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را هنگام خرید کرم پودر با توجه به نوع پوست و رنگ آن داشته باشیم. بسته به نوع پوست و میزان پوشانندگی مورد انتظار، هر شخص باید پایه آرایش مورد نظر خود را انتخاب کند. همچنین کیفیت کرم پودر نیز نقش عمده ای ایفا می کند. نباید محصولی را انتخاب کنید که اکسید شده و در انتهای روز صورتی کیکی و ترک خورده داشته باشید. در ادامه انواع کرم پودر را براساس فرمول ساخت، میزان پوشش و همچنین نوع جلوه نهایی به شما معرفی می کنیم تا بتوانید مناسب ترین نوع آن را برای پوست خود انتخاب کنید.