سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید کرم پودر خوب و معیارهایی که باید در هنگام خرید به آنها توجه

هر زمان تصمیم به خرید کرم پودر خوب جدید میگیریم یا وقتی برای اولین بار میخواهیم به سراغ خرید کرم پودر بریم معیارهای مختلفی برای انتخاب به ذهنمان میرسد! که شاید نتونیم از بین آنها اولویت بندی کنیم! و یا شاید حتی گاهی وقتا ندونیم که برای خرید یک کرم پودر مناسب باید به چه مواردی توجه کنیم!، در این مطلب سعی میکنم بعضی از معیارهای مهم انتخاب یک کرم پودر مناسب را براتون توضیح بدم.

 

فرمولاسیون

 

میزان پوشش یا کاور

 

نمای پایانی روی پوست

 

نوع پوست شما

 

مدت زمان ماندگاری روی پوست

 

داشتن یا نداشتن SPF 

 

آبرسان بودن یا نبودن

 

میزان حساسیت پوست

 

این کمپانی محصولاتش را روی حیوانات تست میکند یا خیر

 

 

 

فرمولاسیون

در حقیقت نوع بسته بندی تعیین کننده این مساله هست که شما باید به چه نحوی از کرم پودرتان استفاده کنید و یا برای پخش کردن مناسب کرم پودر روی صورتتان به چه ابزاری نیاز دارید. کرمی که بافت مایع داشته باشد میتواند روی پوست صورتتان جاری شود! ممکن هست که کمپانی تولید کننده به این محصول عنوان کرم داده باشد چون غلظت بافت آن را در حد یک کرم برآورد کرده است اما وقتی شما میخواهید از آن استفاده کنید به یکباره جاری شود به خصوص اگر بسته بندی آن به شکل تیوپی یا پمپی باشد. پس بهتر هست که به چنین محصولی یک مایع دارای رنگدانه بگوییم نه کرم! اگر همین محصول در یک ظرف کاسه ای سته بندی شود به آن کرم دارای رنگدانه گفته میشود.

 

میزان پوشش یا کاور کرم پودر

کاوریج یا میزان پوششی که یک خرید کرم پودر  به شما میدهد زمانی قابل تعریف هست که شما با ابزار توصیه شده توسط تولید کننده آن را استفاده کنید به طور مثال بعضی کرمها با انگشت بهتر پوشش ایجاد میکنند و بعضی کرمها با اسفنج یا براش آرایشی پوشش بیشتری به شما خواهند داد.میزان پوشش کاملا وابسته به نحوه استفاده و میزان استفاده شما از کرم پودر متغیر خواهد بود اما میزان رنگدانه های موجود در هر محصول دقیقا مطابق با عددی هست که در کارخانه تولید کننده آن عنوان شده است.

 

نمای پایانی کرم پودر روی پوست

کارخانه های معتبر تولید کننده کرمهای آرایشی در زمان تولید یک محصول بیش از 100 نمونه آزمایش بر روی آن انجام میدهند تا میزان انعکاس نور را از روی آن کرم پودر اندازه گیری نمایند.بر اساس میزان انعکاس نور از روی پوستی که کرم پودر روی آن استفاده شده معمولا از چنین عبارتهایی استفاده میکنند،مرطوب یا تازه،طبیعی،مخملی و مات که این 4 دسته بندی بر اساس میزان رفلکت یا انعکاس نور بوجود آمده اند.صفات نامبره شده فقط بر اساس میزان بازتاب  نور از روی پوست بعد از استفاده از هر کرم نامگذاری میشوند بدون در نظر گرفتن مقدار کرم استفاده شده.

 

نوع پوست

نوع پوست بر اساس شرایط طبیعی پوست هرکس تعیین میشود.از آنجاییکه میزان چربی یا سبیوم ترشح شده روی پوست کاملا میتواند بر میزان ماندگاری و نمای پایانی کرم پودر روی پوست تاثیر بگذارد در نظر گرفتن نوع پوست در زمان خرید کرم پودر  بسیار اهمیت دارد.معمولا برای پوستهای نرمال کرم پودر دقیقا همان پوششی  که بر روی بسته بندی نوشته شده است را خواهد داشت چون این نوع پوست دارای چربی اضافی نیست که باعث ایجاد تغییر در نمای کرم شود.

 

مدت زمان ماندگاری کرم پودر روی پوست

مدت زمانی که طول میکشد تا نمای ظاهری کرم پودر روی صورت خراب شود معمولا توسط برندها ذکر میشود.بعضی از اوقات برندها مدت زمان ماندگاری کرم پودر روی پوست را ذکر نمیکنند و به جای آن از عبارتهایی مثل” تمام طول روز” یا “طولانی مدت “استفاده میکنند و در این صورت میزان رنگدانه موجود در بافت کرم با زمانی که روی آن کلمه 8ساعته قید میشود متفاوت خواهد بود.

 

میزان محافظت در برابر آفتاب یا SPF 

بودن یا نبودن فاکتور محافظت در برابر آفتاب یا همان SPF در یک کرم پودر میتواند جزو معیارهای انتخاب یک کرم پودر خوب باشد به خصوص زمانی که برنامه استفاده منظم آن هم در روز از یک کرم پودر را داریم و در این شرایط انتخاب کرمی که حاوی SPF باشد میتواند از پوست در برابر آثار مخرب آفتاب مثل لکهای قهوه ای و پیری زودرس و همچنین سرطان پوست محافظت کند.

 

خرید کرم پودر و آبرسان بودن یا نبودن آن

آبرسان بودن یا نبودن یک کرم پودر جزو فاکتورهای تاثیر گذاری هست که اغلب نادیده گرفته میشود یا به فراموشی سپرده میشود.البته این نادیده گرفتن صحیح نیست چون خیلی از برندها در رابطه با محصول تولیدی به این قابلیت توجه داشته اند و آن را در فرمولاسیون کرم پودر تولیدی خودشان لحاظ کرده اند.آنها مواد کنترل کننده چربی را برای پوستهای چرب به محصولشان اضافه میکنند و ترکیبات آبرسان را برای پوستهای خشک به کرم پودر خوب اضافه میکنند.اما این دسته بندی در دوجا کاربردی تر خواهد بود،یکی برای پوستهای مختلطی که نیاز دارند تا شرایط پوستشان را بهبود ببخشند و دیگری در زمان عدم پیروی از شیوه معمول یعنی زمانی که مصرف کننده قصد ندارد تا اول از کرم مرطوب کننده و سپس روی آن از کرم پودر یا پنکیک برای کاور کردن پوستش استفاده کند و ترجیح میدهد که از یک محصول با هردو قابلیت استفاده نماید.

 

میزان حساسیت پوست

پوست هر انسانی واکنشهای متفاوتی به ترکیبات موجود در کرمها نشان میدهد.بعضی از افراد بعد از استفاده از یک کرم خاص دچار آکنه(همان جوش صورت) یا قرمزی یا حتی خارش پوست میشوند.اندازه گیری میزان این واکنشها یک عملیات کاملا فردی هست و هرکسی خودش میتواند با تست کردن متوجه واکنش پوستش نسبت به هر محصول آرایشی یا بهداشتی بشه.وقتی محصولات غیر جوشزا یا همان (Non comedogenic) را انتخاب میکنید محصول مورد نظرتان معمولا حاوی ترکیبات پرکننده منافذ پوست خواهد بود پس توجه دقیق و مستقل به ترکیبات تشکیل دهنده هر محصول کاملا لازم و ضروری می باشد.یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد وجود یا عدم وجود ترکیبات عطری در هر محصول است.

 

مواد انحصاری هر محصول

شما میتوانید در هنگام خرید کرم پودر محصولی را انتخاب کنید که به غیر از ترکیبات پوشش دهنده بعضی ترکیبات مفید برای پوست مثل ویتامین C  یا ویتامین E  و یا هیالورونیک اسید یا پپتاید های ضد چروک باشد.

 

 

محصول مورد نظر روی حیوانات تست میشود یا خیر

بعضی از شرکتها برای حمایت از حقوق حیوانات و دوری از ظلم در حق آنها از تست کردن محصولات خود بر روی حیوانات خودداری میکنند .توجه به این موضوع برای کسانی که به حقوق حیوانات اهمیت میدهند لازم است.

 

قیمت

 

در نهایت فاکتور قیمت نیز از اهمیت خودش برخوردار است .برای رسیدن به بهترین نتیجه گیری در راستای ارزشمندی یک محصول باید به همه مواردی که در بالا ذکر کردیم توجه نمود و بعد از آن سنجید که قیمت آن با توجه به همه فاکتورهای حائز اهمیت منصفانه هست یا خیر.