سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا باید در خرید کرم پودر دقت کنیم؟

کرم پودر یکی از اصلی ترین و مهم ترین مواد آرایشی است که بدون آن آرایش چندان معنایی ندارد. از این محصول به منظور زیرسازی پوست در آرایش استفاده می شود. بنابراین به این نکته دقت کنید که یک زیرسازی خوب می تواند شما را بسیار زیباتر کند و یک زیرسازی بد نه تنها صورت را مصنوعی نشان می دهد بلکه رنگ های آرایشی را نیز بدرنگ نشان می دهد. کرم پودر باکیفیت کرم پودری است که پوست صورت را یک دست ‌کند و جوش، خال، لک یا آکنه را می‌پوشاند و پوستتان را بدون نقص، زیبا و درخشان نشان دهد.

 

در خرید کرم پودر همیشه رنگی را انتخاب کنید که یک درجه از رنگ پوست شما روشن تر باشد و سپس از تکنیک های آرایشی برای پنهان کردن نقاط ضعف صورتتان استفاده کنید. دقت کنید که هنگام پخش کردن کرم پودر روی صورت از اسفنج نرم استفاده کنید و آن را به آرامی روی پوست بمالید تا پوست شما روشن شده و در عین حال طبیعی به نظر برسد.

 

 

نکات مهمی که هنگام خرید کرم پودر باید به آنها توجه کنید

پوست انسان زنده است و نفس می‌کشد، از این رو قبل و بعد از خرید کرم پودر  باید نکاتی را به یاد داشته باشید که علاوه بر زیبایی، سلامت خود را نیز حفظ کنید. اگر معمولا هنگام خرید کرم پودر  دچار مشکل می‌شوید، توصیه می‌کنیم این نکات مهم را مطالعه کنید تا پیش از خرید کرم پودر  اطلاعات کافی داشته باشید و نهایتاً یک کرم پودر مناسب رنگ و جنس پوستتان تهیه کنید.

 

حتما کرم پودر را پس از چند ساعت با پاک کننده آرایشی پاک کنید و سپس صورت خود را آب ولرم بشویید تا پوستتان سالم و درخشان باقی بماند.

شما می توانید از کرم پودرهایی که حاوی ضدآفتاب هستند برای حفظ سلامت پوستتان زیر نورخورشید استفاده کنید.

اگر کرم پودری که استفاده می کنید فاقد ترکیبات ضدآفتاب است، حتما قبل از استفاده از آن مقداری کرم ضدآفتاب به پوستتان بزنید.

برای آنکه بعد از استفاده از کرم پودر صورتتان چروک یا خشک نشود قبل از مالیدن آن به صورت، حتما از یک کرم مرطوب کننده مناسب پوستتان استفاده کنید.

دقت کنید که کرم پودرهای با پوشانندگی بالا اصلا مناسب استفاده روزانه نیستند. توصیه می‌کنیم از کرم پودرهای معمولی و پوشانندگی کم برای مصارف روزانه استفاده کنید.

برای شرکت در مراسم رسمی مانند جشن عروسی کرم پودرهای با پوشانندگی بالا که دوام بیشتری دارند بهترین گزینه است.

کسانی که پوست خیلی چربی دارند می‌توانند قبل از زدن کرم پودر به کمک یک پنبه آغشته به الکل سفید رقیق شده با آب، صورتشان را پاک کنند تا چربی پوستشان متعادل شود. این کار باعث دوام بیشتر مواد روی صورت می شود. البته دقت کنید که این کار نباید هر روز تکرار شود. چون انجام هر روز این کار باعث کدر شدن پوست می‌شود. پس تنها زمان‌هایی که می‌خواهید به مهمانی خاصی بروید این کار را انجام دهید.

همیشه بعد از زدن کرم پودر یک تکه پنبه بزرگ بردارید و خیلی آرام به صورت دورانی روی پوستتان بکشید. این کار اضافات کرم پودر را می‌گیرد.

کرم پودرهای چرب اصلا مناسب استفاده برای قسمت های مختلف بدن به غیر از صورت نیستند. برای این منظور بهتر است از کرم پودرهای آکوا که با آب مخلوط می‌شوند استفاده کنید.

کسانی که بعد از حمام پوست صورتشان احساس کشیدگی و خارش می‌کند و رنگ چهره‌شان به خاطر انعکاس ندادن نور مات و مایل به خاکستری است دارای پوست خشک هستند و باید کرم پودرهایی مناسب با پوست خشک را بخرند. این گروه از افراد به هیچ وجه نباید از کرم پودرهایی مثل پنکیک‌های خشک استفاده کنند و کرم پودرهای مایع با بیس روغنی بهترین انتخاب برای آنها است.

کسانی که پوست چرب دارند باید حتما هنگام خرید کرم پودر به لیبل آن دقت کنند که روی آن کلمه (Oil Free) یا (Matt) نوشته شده باشد.

 

افرادی که پوست نرمال دارند باید برای زمستان کرم پودرهای روغنی با پوشش بالا‌تر برای حفاظت از پوست در برابر باد و سرما و در تابستان کرم پودرهای سبک‌تر با بیس آب استفاده کنند.