سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین کرم ضد آفتاب کدام است؟

 

یکی از عوامل اصلی و مهم چین وچروک پوست و ایجاد کک ومک برروی آن نور آفتاب و به ویژه اشعه ماوراءبنفش است که با محافظت درست پوست میتوان این عوارض را کاهش داد.

هیچ وقت فکر کرده اید که چرا بعضی ها با اینکه سنشان بالاست، ولی روی صورتشان چین وچروک زیادی دیده نمی شود و اصطلا حا جوان مانده اند؟ بازیگران هالیوود را نگاه کنید. بعضی از آنها 60 ساله هستند ولی نقش یک خانم 30 ساله را بازی می کنند و اگر کسی نداند واقعا فکر می کند که حالا اگر 30 ساله نباشند، حداکثر 35 سالشان است. اما چرا؟!

 

شاید بگویید که آنها هزار جور گریم و آرایش و عمل جراحی می کنند، ولی فقط این نیست. شاید هم بگویید که جنس پوستشان خوب است و جوان ماندن ارثی است. این هم قبول. ولی در کنار همه اینها یک وزنه بسیار سنگین هم برای جوان ماندن و شادابی پوست وجود دارد و آن نحوه مراقبت از آن است.

 

عامل اصلی چین وچروک پوست و ایجاد کک ومک برروی آن نور آفتاب و به ویژه اشعه ماوراءبنفش است. هر فردی با هر نوع پوستی و با هر نوع ژنتیکی اگر بلد باشد که در برابر آفتاب چطور از پوستش مراقبت کند، پوست سالم تر و شفاف تری خواهد داشت و مسلما آثار پیری هم دیرتر روی پوستش ظاهر خواهد شد. با وجود تاثیر ثابت شده آفتاب در ایجاد سرطان پوست، حتی اگر به فکر جوان ماندن هم نیستیم. باید مراقب پوستمان باشیم.

 

 بهترین قیمت ضد آفتاب چقدر است؟

خطرخورشید

نور آفتاب از طول موج های متفاوتی تشکیل شده است که براساس آن نامگذاری می شوند. اشعه ماوراءبنفش طول موج خاصی از نور خورشید است که خود به دو قسمت A وB تقسیم می شود که هر دو آنها برای پوست مضر هستند. اشعه ماوراءبنفش نوع B، در صورت تماس با پوست بر روی لایه خارجی پوست که اپیدرم نامیده می شود، تاثیر می گذارد و باعث ایجاد آفتاب سوختگی می شود. این نوع از اشعه آفتاب نمی تواند از شیشه عبور کند و در نتیجه وقتی پنجره ها بسته باشند توسط شیشه جذب شده و وارد اتاق نمی شود.

 

نوع دیگر اشعه ماوراءبنفش یعنی A ، به نواحی عمقی تر پوست نفوذ می کند و می تواند باعث آسیب های شدیدتری در پوست شود، علاوه براینکه از شیشه هم عبور می کند و در یک اتاق با پنجره های بسته هم از دست آن در امان نیستیم. هم نوع A و هم نوع B با شکستن کلاژن پوست، ساخت رادیکال های آزاد و مهار مکانیسم های ترمیم پوست، می توانند باعث ایجاد کک ومک، چروک و از همه مهم تر سرطان پوست شوند. به اینجا که می رسیم، در ذهن همه این سوال پیش می آید که چطور از پوستمان در برابر اشعه آفتاب مراقبت کنیم؟ یکی از این راهها استفاده از ضد آفتاب است. ولی علا وه بر آن باید سعی کرد تا حد امکان در ساعات خیلی گرم روز یعنی حدود ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر فقط در صورت اجبار در آفتاب قرار گرفت و از لباس هایی استفاده کرد که تا حد ممکن پوشیده باشند و بیشترین قسمت پوست را بپوشانند. کلاه های لبه دار هم انتخابی مناسب در برابر اشعه آفتاب هستند.برای محافظت از لب ها می توان از لوازم آرایشی که نقش ضد آفتاب هم دارند، استفاده کرد.

 

محافظت از چشم ها هم نباید فراموش شود و باید دقت کرد تا عینک هایی انتخاب شوند که حتما استاندارد بوده و بتوانند اشعه ماوراءبنفش را به خوبی جذب کنند چون در غیر این صورت این عینک ها به علت رنگ تیره شان باعث می شوند نور کمتری به چشم برسد، مردمک ها گشادتر شده و اشعه ماوراءبنفش بیشتری به قسمت های عمقی تر چشم برسد.

 

قیمت ضد آفتاب خوب را چگونه تشخیص بدهیم؟


ضدآفتاب وارد می شود

ضدآفتاب ها به 2 شکل عمل می کنند. یک نوع آنها مسدودکننده هستند، یعنی لایه نازکی روی پوست تشکیل می دهند که مانع رسیدن اشعه آفتاب به پوست می شود. این نوع از ضدآفتاب ها اثر بسیار خوبی برای محافظت در برابر اشعه ماوراءبنفش A و B دارند ولی ممکن است به علت تغییر رنگ ظاهری که روی پوست ایجاد می کنند، از نظر زیبایی، برای افراد قابل قبول نباشند. قیمت ضد آفتاب این مدلی پایین تر است.  اکسیددوزنگ یک نمونه بارز از ضدآفتاب هایی است که به این ترتیب عمل می کنند.

 

 

مکانیسم دیگر عملکرد ضدآفتاب ها، مکانیسم جذبی است. در این روش ضدآفتاب، باجذب اشعه های مضر مانع رسیدن آنها به پوست می شود. که قیمت ضد آفتاب این مدلی کمی بیشتر است

در اغلب موارد ضدآفتاب های موجود در بازار حاوی ترکیبی از مواد هستند و با استفاده از هر دو مکانیسم فوق از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می کنند.قیمت ضد آفتاب های این مدلی نسبت به بقیه مدلها بیشتر است