سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پنکک یا کرم پودر؟

استفاده از محصولات آرایشی کاملا به نوع پوست شما بستگی دارد، اینکه فردی بخواهد از محصولات کرمی استفاده کند و یا از محصولات پودری به خصوص در مورد پوشاننده‌های پوست، به این عامل بستگی دارد که پوست شما چگونه بوده و این محصولات آرایشی چگونه بر روی پوست شما قرار می گیرد. در این مطلب از زیباشین قصد داریم به بررسی دو محصول پر طرفدار برای زیرساز آرایشی پوست بپردازیم: خرید کرم پودر یا  پنکک. در نهایت شما خواهید فهمید که استفاده از کدام یک برای پوست شما بهتر است؛ پنکک یا کرم پودر . همراه ما باشید.

 

 خرید کرم پودر یا پنکک؟

پنکک:

پنکک‌ها معمولا ساختار سبک‌تری نسبت به کرم پودرها دارند. پنکک‌های آرایشی ساختاری دارند که باعث می‌شود تعریق و چربی پوست تا حدود بسیار زیادی کنترل شود. همچنین منافذ باز پوست را به خوبی می‌پوشاند و باعث تثبیت آرایش می‌شود.

 

روش درمان شوره سر با آبلیمو را یاد بگیرید.

 

در کل پنکک برای چند دسته از افراد مناسب است:

 

دسته اول کسانی هستند که دارای پوست چرب بوده و همواره در معرض انواع جوش و یا افتادن برق روی پوست خود می‌باشند. به این افراد توصیه می‌کنیم از محصولاتی استفاده کنند که سبک بوده و چربی پوست آن‌ها را تشدید نکند. پنکک می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای این افراد باشد.

دسته دوم افرادی هستند که پوستشان شفاف است، اما جوش‌های ریزی هم بر روی آن دیده می‌شود. به این افراد نیز استفاده از پنکک توصیه می‌شود. البته قبل از آن ضد آفتاب را فراموش نکنید. ترکیب ضد آفتاب و پنکک فارغ از نوع پوست شما، می‌تواند به خوبی جوش‌های ریز صورت شما را بپوشاند و علاوه بر این باعث می‌شود تا پوست شما جوانتر به نظر برسد.

دسته سوم افرادی هستند که با آنکه پوستشان خشک است، اما تمایل دارند از پنکک استفاده کنند. به این افراد توصیه می‌شود که ابتدا از یک کرم مرطوب کننده بر روی پوست خود استفاده کنند و سپس بر روی آن پنکک بزنند. این عمل باعث می‌شود تا خاصیت پودری پنکک کمتر شده و ظاهری یکدست را به پوست آن‌ها ببخشد.

اگر پنکک را برای استفاده انتخاب کردید، ممکن است در هنگام خرید دچار سر در گمی شوید، توصیه می‌شود از پنککی استفاده کنید، که نه تنها پوشانندگی خوبی را بر روی پوست شما ایجاد کند، بلکه از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد.

 

تصویر انواع پنکک

پنکک‌ها معمولا ساختار سبک‌تری نسبت به کرم پودرها دارند. پنکک‌های آرایشی ساختاری دارند که باعث می‌شود تعریق و چربی پوست تا حدود بسیار زیادی کنترل شود. همچنین منافذ باز پوست را به خوبی می‌پوشاند و باعث تثبیت آرایش می‌شود.

 

کرم پودر:

کرم پودر ها لایه دومی را بر روی پوست شما ایجاد می‌کنند. این نوع از پوشاننده‌ها بیشتر از پنکک‌ها، ایرادات پوست شما را می‌پوشانند و باعث می‌شوند تا پوست شما یکنواخت و شفاف دیده شود. کرم پودرها شادابی پوست شما را حفظ می‌کنند. این محصولات نیز همانند پنکک ها به داخل منافذ پوست رفته و باعث بسته شدن آن ها می‌شود و در نتیجه میزان چربی و تعریق را در تمام طول مدتی که بر روی پوست شماست، کاهش می‌دهد.

 

 

از کرم پودرها نیز دسته‌های مختلفی از افراد استفاده می‌کنند:

 

دسته اول که بیشترین درصد استفاده کنندگان از کرم پودرهای را شامل می‌شوند، کسانی هستند که پوستشان خشک بوده و از پوشانندگی پنکک رضایت کافی ندارند. این افراد معمولا خرید کرم پودر را برای زیرساز آرایش خود بر میگزینند. اگر جزو این دسته از افراد هستید، می‌توانید از کرم پودرهای سبک و روزانه استفاده کنید که آسیبی به پوست شما نمی‌زنند.

دسته دوم افرادی هستند که پوستشان چرب است. این افراد باید به دنبال خرید کرم پودر های مناسب پوست خود باشند، کرم پودرهایی در بازار وجود دارند که چربی آن‌ها کمتر است و مناسب پوست‌های چرب هستند، بنابراین خرید کرم پودر  یا پنکک به سلیقه شما بستگی دارد.

دسته سوم افرادی هستند که دارای پوست‌های کدر و دارای جوش و لک‌های زیاد هستند، این افراد نیز احتمالا پوستشان چرب است، بنابراین توصیه می‌شود، از خرید کرم پودر های مناسب پوست خود استفاده کنند. کرم پودرهای فاقد چربی بهترین گزینه برای این افراد هستند و می‌توانند به خوبی جای جوش و لک‌های آن را بپوشانند.

تصویر انواع کرم پودر

کرم پودر نیز همانند پنکک ها به داخل منافذ پوست رفته و باعث بسته شدن آن ها می‌شود و در نتیجه میزان چربی و تعریق را در تمام طول مدتی که بر روی پوست شماست، کاهش می‌دهد.

 

حرف آخر:

 

در پایان باید این نکته را بدانید که انتخاب شما هر چه که باشد، نباید استفاده از ضد آفتاب را قبل از آن فراموش کنید. استفاده از ضد آفتابی مناسب با پوست شما باعث محافظت از آن می‌شود.

 

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، شستن آرایش و به ویژه کرم پودر و پنکک پس از پایان روز از روی پوستتان است. عدم شست و شوی صورت باعث ایجاد عوارضی همانند پیری زودرس می‌شود.