سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترکیبات کرم پودرها

کرم پودر از ترکیباتی ساخته شده است که پوست صورت را یک دست می‌کند و جوش، خال، لک یا آکنه را می‌پوشاند و پوستتان را بدون نقص، زیبا و درخشان می‌کند. در واقع کرم پودر یک پایه اصلی و مهم در میکاپ یا آرایش است.

 

نکات مهمی که باید پیش از خرید کرم پودر بدانید

اگر در بیشتر مواقع در خرید کرم پودر با مشکل مواجه می‌شوید، توصیه می‌کنیم این نکات مهم را مطالعه کنید تا پیش از خرید کرم پودر اطلاعات کافی داشته باشید و در نهایت یک کرم پودر مناسب رنگ و جنس پوستتان تهیه کنید. در پایان این مقاله چند برند معروف کرم پودر را معرفی می‌کنیم تا پیش از خرید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

در ابتدا باید رنگ درست پوستتان را تشخیص دهید. رنگ پوست شما کدام است: سفید، گندمی، سبزه یا تیره؟ برخی افراد به خاطره آفتاب سوختگی، رنگ پوست صورت‌شان با رنگ پوست گردن‌شان متفاوت است. در واقع شما باید رنگ کرم پودری انتخاب کنید تا رنگ پوست صورت و گردن‌تان یک‌ دست شود و از یکدیگر متمایز نباشند.

 

بسیاری بر این باورند که برای انتخاب یک کرم پودر مناسب پوست، باید آن را روی مچ یا پشت دست امتحان کنید. اما این اشتباه رایج باعث خرید یک کرم پودر با رنگ اشتباه می‌شود. در این صورت بهترین روش برای تست رنگ کرم پودر آن است که مقداری از آن را روی گردن‌ یا صورتتان امتحان کنید. در صورتی که رنگ گردن و کرم پودر متناسب باشد، این رنگ مناسب با پوست صورتتان نیز خواهد بود.

 

اما اگر می‌خواهید یک کرم پودر برنزه بخرید، کمی شرایط متفاوت خواهد بود. با این حال کرم پودر برنزه نیز شماره یا طیف رنگی متفاوتی دارد. در این صورت به میزانی که می‌خواهید برنزه شوید، رنگ مناسب کرم پودر برنزه را انتخاب کنید.

 

خرید کرم پودر با پوشانندگی بالا

2? در روشنایی روز کرم پودر بخرید

در صورتی که کرم پودر مناسب رنگ پوستتان را نمی‌شناسید یا می‌خواهید یک کرم پودر با برند تازه‌ای خریداری کنید، حتما در روشنایی روز برای خرید کرم پودر اقدام کنید. شب هنگام یا زمانی که تاریک است، ممکن است یک کرم پودر روشن یا تیره نامتناسب با پوستتان بخرید.

 

علاوه بر این، سعی کنید در مغازه یا فروشگاه‌هایی که از لامپ یا روشنایی کمی برخوردار هستند، کرم پودر را تست نکنید. در صورتی که از رنگ کرم پودر اطمینان دارید، آن را تهیه کنید تا از خرید خود پشیمان نشوید.

 

3? کرم پودر با پوشانندگی بالا یا مناسب آرایش روزانه؟

پیش از خرید کرم پودر  به یاد داشته باشید که آیا یک کرم پودر با پوشانندگی بالا یا یک کرم پودر مناسب آرایش روزانه می‌خواهید؟ در واقع تفاوت این دو کرم پودر از زمین تا آسمان است!

 

کرم پودر با پوشانندگی بالا مناسب مهمانی یا مراسم عروسی است. معمولا این مدل کرم پودر روی پوست سنگین است، اما اگر میزان پوشانندگی بالایی داشته باشد، می‌تواند جوش، خال، لک یا آکنه را بپوشاند. در این صورت خانم‌هایی که می‌خواهند آکنه یا جوش صورت خود را بپوشانند، می‌توانند از کرم پودر با پوشانندگی بالا استفاده کنند.

 

اما کرم پودر با پوشانندگی بالا معایبی نیز به همراه دارد. همان طور که پیش از گفتیم، این نوع کرم پودرها، مناسب مراسم‌های خاص و مهمانی‌ها است. از این رو مدت زمانی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، باید کوتاه باشد و پس از اتمام مراسم نیز باید حتما صورت خود را کاملا پاک و تمیز کنید.

 

چرا که این نوع کرم پودر از ترکیباتی ساخته شده است که روی پوست سنگینی می‌کند و مانع تنفس پوست می‌شود و ممکن است میزان و تعداد آکنه و جوش پوست صورت را بیشتر کند و در نهایت پوست صورت به مرور زمان چروک می‌شود. از این رو اگر به غیر از مراسم و مهمانی از کرم پودرهای سنگین استفاده می‌کنید، حتما پس از ساعاتی پوست خود را کاملا پاک کنید و از ماسک‌های مناسب استفاده کنید.

 

 

معمولا کرم پودرهایی که بافت سبکی دارند، مناسب آرایش سبک یا به اصطلاح لایت روزانه هستند. اما این نوع کرم پودرها تنها رنگ پوست را یک ‌دست می‌کنند و ممکن است تاثیر چندانی در پوشاندن جوش یا آکنه نداشته باشند. با این حال آسیب کرم پودرهایی که پوشانندگی معمولی یا پایینی دارند، به نسبت کرم پودرهای دیگر کمتر است. به یاد داشته باشید که پس از چند ساعت، این نوع کرم پودر را نیز از پوستتان پاک کنید و صورتتان را کاملا تمیز کنید.و تا حد ممکن از خرید کرم پودر های اینچنینی خودداری کنید.